Temmuz 05, 2020, 05:53:45 ös

Haberler:

Forum bilgilendirme sayfasına hoşgeldiniz. Aşağıdaki konular başlıklar altında aradığınız yanıtları bulabilir sizde sorularınızı sorabilir veya herhangi bir konuda cevap yazabilir deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.


Turizm taşımacılık şirketi nasıl kurulur kurmak için gerekli şartlar koşullar

Başlatan turizmtasimacilik, Şubat 21, 2018, 04:14:25 ös

« önceki - sonraki »

turizmtasimacilik

Turizm taşımacılık şirketi nasıl kurulur kurmak için gerekli şartlar koşullar nelerdir? TURİZM VE TAŞIMACILIK ŞİRKETİ KURULUŞ VE İZİNLERİ
Şahıs Şirketi Kuruluşu
      Bu bölümümüzde , Turizm ve Taşımacılık sektöründe işyeri  açmayı düşünen girişimciler için, işyerinin kuruluş aşamaları, prosedürleri ve maliyetleri hakında bilgi paylaşacağız. 

       Öncelikle belirtmek gerekirse, Turizm ve Taşımacılık sektöründe şirket  kurmak isteyen girişimciler bireysel şirket veya sermaye şirketi kurup , ticari faaliyetlerde bulunabilirler.  Yani şirket türünün , yasal prosedürler açısından önemi yoktur.   Lakin, ticari prejtij ve çalışılan firmalara sağlayacağı güven açısından,  bizim tavsiyemiz, sermaye şirketi kurmaları yönündedir. Bu Limited ya da anonim şirket olabilir.

TURİZM VE TAŞIMACILIK ŞİRKETİ KURULUŞ SÜRECİ

Turizm ve Taşımacılık şirketi kuruluş süresi, kuracağınız şirket türünüe göre değişiklik gösterecektir.  Bireysel şirketler, bir gün içinde kurulabilirken , Sermaye şirketlerinde bu süre, ortalama 5-7 iş günü'dür.

      Kuruluş sürecinin sonunda, gerekli izinleri aldıktan sonra şirketler fatura kesebilecek düzeye gelmektedirler.  Bu sektöre yatırım yapmak isteyen girişimciler öncelikle hangi kuruluş yöntemini seçeceklerine karar vermeliler. Kanunen herhangi bir kuruluş türünü seçmelerinde önlerinde bir engel bulunmuyor. Bu aşamadan sonra tercih ettikleri kuruluş türüne ait evrakları hazırlamalılar.

     

      Şirket kuruluş süreçleri ve maliyetleri ile ilgili detaylı bilgiler için, aşağıdan ilgili linki tıklayınız ;

Bireysel Şirketler

Şahıs şirketi kuruluş süreci
Adi şirket-Adi Ortaklık kuruluş süreci
Sermaye Şirketleri

Limited şirket kuruluş süreci
Anonim şirket kuruluş süreci

TURİZM VE TAŞIMACILIK ŞİRKETİ BAŞVURU VE İZİNLER


       Genel anlamda Turizm ve Taşımacılık işyeri açılışı yapabilmek için öncelikle kuruluş aşamasında Vergi Dairesi, şahıs işletmeleri için seçmeli olarak ticaret ya da meslek odası, sermaye şirketleri için ticaret odası başvurusu yapılması gerekiyor. Eğer personel çalıştırılacaksa SGK başvuruları yapılacak. İşyeri Ruhsatı için ise belediyeden izin alınacaktır.

Vergi Dairesi
Sosyal Güvenlik Kurumu
Belediye
Ticaret Odası / Meslek Odaları
Turizm ve Taşımacılık Şirketi Kuruluş Sonrası Maliyetler


    Turizm ve Taşımacılık işi yapacak şirketlerin genel anlamda katlanacakları maliyetler aşağıdaki gibidir. Bu maliyetler firmanın kar - zarar ve iş hacimine göre farklılık göstermektedir.

Her ay KDV
Her ay çalışanınız var ise sigorta primi
Her ay BAĞKUR priminiz
Üç ay da bir ya da aylık Stopaj
Üç ay da bir Geçici Vergi
Yıl da bir Yıllık Gelir Vergisi ya da Kurumlar Vergisi
Yıl da bir yasal defter tasdikleriniz
Yıl da bir ya da iki meslek odası üye aidatlarınız.
Aylık Mali Müşavir Ücretleri

Turizm ve Taşımacılık Şirketi Kuruluşu ve Devlet Destekleri

        Şirket kuruluşundan önce KOSGEB aracılığı ile girişimcilik eğitim programlarına katılmanız ve gerekli süreci tamamlamanız durumunda şirket kuruluşu giderlerinizi devlet desteği olarak geri ödemesiz geri alabilirsiniz.

        Kuruluş sonrası yapacağınız bazı harcamalar devlet destek ve teşvikleri kapsamında olacak. Bu teşvik ve destekleri KOSGEB, İŞKUR, Ekonomi Bakanlığı üzerinden kullanabilmektesiniz.

Etiket; kuruluş, şirket kuruluşu,şirket açılışı, Turizm ve Taşımacılık şirketi kurmak, Turizm ve Taşımacılık şirketi açmak, Turizm ve Taşımacılık şirketi nasıl açılır, Turizm ve Taşımacılık şirketi kuruluş maliyeti, Turizm ve Taşımacılık şahıs şirketi, Turizm ve Taşımacılık limited şirket

turizmtasimacilik

ŞAHIS ŞİRKETİ / İŞLETMESİ KURULUŞU

Etiket; kuruluş, şirket kuruluşu, şirket açılışı,  kuruluş,  şahıs şirketi,  şahıs şirketi kuruluş süreci, şahıs şirketi açılış prosedürleri, şahıs şirketi kurma aşamaları, şahıs şirketi açılışı için gerekli belegeler, şahıs firması kurmak için gerekli belgeler, şahıs şirketi için gerekli evraklar, şahıs firması açılış süreçleri, şahıs şirketi nasıl kurulur, şahıs firması giderleri, şahıs şirketi vergileri , şahıs şirketi aylık giderleri nekadar, şahıs firması muhasebe ücretleri

        Şahıs işletmeleri, insanlar tarafından sıkça kullanılan tabiriyle şahıs şirketleri ;  en eski ve uygulamada en çok görülen işletme biçimi,  bireysel olarak tek kişi tarafından kurulan, tek kişi işletmeleridir .  İşletmenin tek sahibi vardır. Ve bütün faaliyetler şahsidir.  Bu nedenle işletme sahibi işletme faaliyetleri konusunda her türlü kararı alır, uygular ve denetler. Ortaya çıkabilecek işletme riskleri tümüyle kendisine aittir. Kurulmaları ve sona ermeleri yasal açıdan kolaydır. Sermayelerinin yetersiz olması ve alacaklılara karşı sınırsız sorumluluk üstlenmeleri, büyümelerine engeldir.

      Şahıs Şirketleri ;

Borçlar Kanunu hükümlerine tabidir.
Tekbir şahıs tarafından kurulur,
En az sermaye diye bir kısıtlama yoktur.
İşletmeyi firma sahibi tek başına temsil eder ve işletmeden tahsil imkanı bulunmayan amme alacağından ve ticari borçlardan dolayı işletme sahibi doğrudan doğruya sorumlu olurlar. 
Şahıs işletmelerinde kapanış bellibir süreci beklemeden ilgili kurumlara bildirilerek yapılır.
Kurulması ve kapanması az masraflı ve çabuktur.
Şahıs işletmelirde işletme sahibi zorunlu olarak Bağ-kur kapsamındadır. ​
Sorunuzmu Var. Bizi Şimdi Arayın!
+90 212 603 96 66
gallery/telefon50
Şahıs Şirketi / İşletmesi  Vergi Ve Diğer Yükümlülükler
   1 - Şahıs şirketlerinde , yıllık mali kar ,  işletme sahibi adına beyan edilir. Verilen beyanname Gelir Vergisi beyannamesi dir.

Yıllık gelir vergisi tarifesine göre hesaplanır.
İşletme sahibinin; üç ayda bir mali karı hesaplanıp Gelir Geçici Vergi adı altında vergi ödemesi yapılır.Gelir Geçici Vergi % 15 dir.
Bu ödemeler yıllık olarak hesaplanan Gelir Vergisinden mahsup edilir.
Gelir Geçici Vergi
Ocak-Şubat-Mart dönemi 14 Mayısda ,
Nisan-Mayıs-Haziran dönemi 14 Ağustosta,
Temmuz-Ağustos-Eylül dönemi 14 Kasımda beyan edilir.
2 - Şahıs İşletmesi Gelir İdaresi adına, yaptığı satışlarda katma değer vergisi  toplar . Yani Mal satarken KDV tahsil ederler. Mal alışlarında ödedikleri kdvler düşüldükten sonra, tahsil ettikleri fazla kdvyi her ay beyan ederek ödemekle yükümlüdürler.

3- Karı üzerinden vergilendirme ve bölümdeki diğer vergiler işletme sahininin vergi kimlik numarasından,  SSK primi ve vergi dışı diğer kesinti ve ödemeler işletme adına alınacak sicil numaraları ile yapılır.

4-Katma Değer Vergisinin yükü tüketiciyedir.KDV Tüketim vergisidir.Şahıs İşletmesi her ay Katma değer Vergisi Beyannamesi verirler.Bir ay içinde işletme tarafından tahsil edilen ve ödenen KDV nin gösterildiği bir beyannamedir ve bir sonraki ayın 24.sine kadar beyan edilir, tahsil edilen KDV ödenen KDV den fazla ise 26 sında Gelir İdaresine ödenir, tersi durumda ise alacaklı olunan KDV bir sonraki aya devreder.

5-Şahıs İşletmesi, Gelir İdaresi tarafından vergi kesintisi yapmakla sorumlu tutulduğu işlemleride ister aylık ister üç aylık olarak Muhtasar Beyanname ile beyaneder.Bu beyanname de ücretlilerden kestiği % 15 oranından başlayan vergi, serbest meslek ödemelerinde kestiği %20 vergi, işyeri kira ise mal sahibinden kestiği % 20 vergi vs olmak üzere Gelir Vergisi Kanunu 94.maddesinde  yazılı diğer işelemlerden dolayı kestiği vergileri beyan eder.Aynı zaman da Şahıs İşletmesi calışanlarına Gelir İdaresi adına vergi iadesi de hesaplar ve öder.

6-Şahıs İşletmesi Damga vergisi kesme sorumluluğundan dolayı Damga Vergisi Beyannamesi,ÖTV kesmesi sorumluluğundan dolayı ÖTV Beyannamesi verme sorumluluğu gibi yükümlülükleri de vardır.

7-Şahıs İşletmesi yapacağı işin içeriğine göre hangi vergileri sorumlu olarak keseceği belirlerinir ve Gelir İdaresi tarafından bunların beyanı istenir.

8-Vergi dışında çalışanlarının her ay SSK primleri ve İşsizlik sigortası Primleri hesaplanıp, beyan edilip ödenmelidir.

9-Çalışanların Çalışma Müdürlüğüne bildirimleri,İş-kur a bildirimleri sadece bilgi mahiyetinde olup bir ödemeyi içermese de birdirim de bulunmama halinde para cezaları ağırdır.

10-Vergi Dairesine belgelerle müracaatla işletmeye vergi mükellefiyeti açtırılır ve işletmeye vergi kimlik numarası alınarak Vergi Levhası onaylatılır.

11- Vergi Levhası aldıktan sonra, Artık işletmede kullanılmak üzere Fatura ve Sevk İrsaliyesi bastırılabilir.

12-Perakende satış yapılacaksa yazar kasa almak için vergi dairesinden izin yazısı alınması ve daha sonrasında alınan bu izin yazısı ile yazar kasa alınır,ilgili servisten ayarlar yaptırıldıktan sonra vergi dairesine müracaatla Yazar Kasa Levhası alınır.

13-İşçi çalıştırılacaksa S.S.K ve Bölge Çalışma Müdürlüğüne müracaatla  işveren dosyaları açtırılır ve çalıştırılacak işçilerin girişleri kurumlara bildirilir.

14-Açılan işletme İlçe belediyesine müracaat ederek yaptığı işe bağlı olarak sihhi veya gayrı sıhhi işyeri ruhsatı alır,Çevre Temizlik Vergisi Mükellefiyeti ve İlan ve Reklam Vergisi Mükellefiyeti açtırır.

15-Açılan işletme meslek gurubuna göre esnaf sanatkarlar odasına kayıt olarak veya ticaret odalarından ticaret siciline kayıt ettirilir.

16-Açılan işletme bir sanayi şirketi ise Sanayi Odasına kaydedilir.

17- İthalat, İhracat İşleri yapacak ise ilgili birliğe kaydedilir.

18- Bağ-kur a müracaatları  zorunlu olan işletme sahibinin bağkur a  giriş işlemleri yapılır. (İşletme sahibi, başka bir işte sigortalı çalışıyorsa, bağkura kayıt olma zorunluluğu yoktur.

        Yeni kuruluş sürecinde limited şirket ve anonim şirkete göre resmi prosedürler daha kolay ,   hızlı ve daha az masraflıdır. Şirket kapanışı söz konusu olduğunda bu farklar sadece maddi yönde olmayıp sürece de yansımaktadır. Şahıs şirketi bir gün içinde kapatılabilirken, diğer şirket türlerinde kapanış aylarca sürmektedir.



        Bu bilgiler doğrultusunda,  iş fikriniz yeni ve ilk defa yapılıyor  ve ilk defa şirket kuruyorsanız,  sahış şirketi kurmanın , ilk etapta maliyet ve yasal prosedürler açısından, sizin için daha uygun olacacağı kanaatindeyiz

turizmtasimacilik

>>Limited Şirket Kuruluş Maliyetleri
Limited Şirketler:  Ekonomik amaç ve konular için bir veya daha fazla gerçek ya da tüzel kişi tarafından bir ticaret ünvanı altında kurulmuş olup ortaklarının sorumluluğu şirkete getirmeyi taahhüt ettikleri sermaye ile sınırlı ve temel sermayesi belli olan şirketlere " limited şirket " denir.

      Limited şirket kurmak, kazanç oranı orta düzey ( yıllık net kar 40.000TL )  ve yüksek olan girişimler için, sabit vergi oranı olması sebebiyle, şahıs şirketinden daha avantajlıdır.  Limited Şirketler, yasalar açısından yasak olmayan her türlü ekonomik amaç ve konu için kurulabilirler.

     Limited Şirket,  kurucularının, kanuna uygun olarak düzenlenmiş bulunan, sermayenin tamamını ödemeyi şartsız olarak taahhüt ettikleri, imzalarının noterce onaylandığı şirket sözleşmesinde limited şirket kurma iradelerini açıklamalarıyla kurulur.

LİMİTED ŞİRKET KURULUŞ AŞAMALARI


1 -  Serbet Muhasebeci Mali Müşavir

              Şirket kurmaya karar veridiğinizde, öncelikle  işinin uzmanı olduğunu düşündüğünüz güvenilir bir Mali Müşavir ile görüşmeli ve işlemlerinizin sizin adınıza yapılması, takip edilmesi konusunda anlaşmalısınız.

             Mali Müşavir , şirket kuruluş sürecinde fuzuli zaman ve maliyet kayıplarınızı önleyecektir. Ve gireceğiniz sektörün vergilendirme sürecine ve gerekliliğine göre başlangıçta sizleri yönlendirecektir. Yine yapmak istediğiniz işin vergisel avantajları ve Koskeb destekleri hakkınnda da sizi yönlendirecektir.

            Bu süreçte ayrıca ticari faaliyetinizle ilgili olarak  aylık muhasebe işlemlerinizin takip edilmesiyle ilgili olarak sözleşme yapmak gerekmektedir.



2 - Kuruluş İçin Gerekli Bilgi Ve Belgeler

         İkinci aşama olarak aşağıdaki bilgi ve belgeleri temin

etmeniz gerekmektedir 

Ortakların İkametgah Belgesi (2 şer nüsha. e-devlet)
Ortakların Kimlik Fotokoisi
3'er Adet Vesikalık Resim
Şirket Merkez Adresi
İşyeri Kira Sözleşmesi
Kurulacak Şirketin Ünvanı
Şirket Sermaye Tutarı
Sermaye Payları/Oranları
Şirket temsilcisi
3 - Şirket Ana Sözleşmesinin Hazırlanması

   Şirketin resmi olarak kurulması için, şirket sözleşmesinin yazılı şekilde

yapılması ve bütün kurucuların imzalarının noterce onaylanması gerekmektedir.

Şirket sözleşmesinde bulunması zorunlu kayıtlar:
Şirketin ticaret unvanı ve merkezinin bulunduğu yer.
Esaslı noktaları belirtilmiş ve tanımlanmış bir şekilde, şirketin işletme konusu.
Esas sermayenin itibarî tutarı, esas sermaye paylarının sayısı, itibarî değerleri, varsa imtiyazlar, esas sermaye paylarının grupları. Müdürlerin adları, soyadları, unvanları, vatandaşlıkları
Şirket tarafından yapılacak ilanların şekli.​​
Şirket sözleşmesinde öngörülmeleri şartıyla bağlayıcı olan hükümler ayrıca kanunda sayılmıştır.

Gerçek veya tüzel kişiler tarafından kurulurlar.
Ortak sayısı en az 1, en fazla 50 kişi olabilir. Şirket sonradan 1 ortak sayısının kalmasıyla tek ortaklı yapıya dönüşebilir.
Limited Şirketin kurulabilmesi için ortaklar tarafından en az 10.000 TL değerinde başlangıç sermayesi taahhüt edilmelidir.
Kayıtlı sermaye sistemi Limited Şirketler için uygulanmaz.
Bir payın değeri 25 TL'den az olamaz.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca 15.11.2012 tarih ve 28468 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tebliğ'in 5'inci maddesinde sayılan şirketlerin kuruluşu ve esas sözleşme değişiklikleri Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın iznine tabidir.


4. Limited Şirket Ana Sözleşmenin Noterde Onayı

         Şirket ana sözleşmesi Mali Müşavir tarafından hazırlandıktan sonra MERSİS sistemine  aktarılır, sistemin ilgili bölümlerine madde madde bilgiler girildikten sonra onay aşamasında kayıt numarası alınır. Alınan kayıt numarası ile notere gidilerek kayıt numarası iletilir ve 6 adet ana sözleşme noter huzurunda ortaklar tarafından  imzalanarak onaylatılır, teslim alınır. Noterde ayrıca  şirketi temsile yetkili kişi Ticaret Sicil Memurluğu'na iletilmek üzere tescil talepnamesi (imza beyanı) hazırlatır. Vergi dairesine işe başlama bildirimi sürecinde iletmek üzere noter onaylı kimlik suretide düzenletilmelidir.

*   Müdürlerin şirket unvanı altında imza beyannamesi (2 nüsha)

*   Kurucular tarafından imzalanmış kurucular beyanı

*   Dışarıdan seçilen müdürler için görevi kabul ettiğine ilişkin imzaları noter onaylı belge.

     Bu belgede yerleşim yeri, uyruğu, T.C. vatandaşı ise kimlik numarası, yabancı uyruklu ise vergi numarası veya yabancılara mahsus kimlik numarası belirtilmeli, yabancı uyruklu ise ekinde noter onaylı pasaport sureti ve ikameti Türkiye'de olan yabancı uyruklu için onaylı ikamet tezkeresi eklenmelidir.

*   Tüzel kişinin müdürlüğe seçilmesi halinde, tüzel kişi adına ve tüzel kişi tarafından belirlenen gerçek kişinin adı-soyadı, adresi, uyruğu ve T.C. kimlik numarasını (yabancı uyruklularda vergi numarası veya yabancılara mahsus kimlik numarası) içerecek şekilde yetkili organ kararı ile tüzel kişi tarafından belirlenen gerçek kişinin yabancı uyruklu ve Türkiye'de ikamet ediyor olması halinde ise, ikamet tezkeresi ve Türkçe tercümeli noter tasdikli pasaport sureti

*  Tüzel kişi müdürün yabancı uyruklu olması halinde tüzel kişinin güncel sicil kayıtlarını içeren belge

( Bu belgenin, şirketin tabi bulunduğu ülkedeki noterler tarafından ve o ülkedeki Türk Konsolosluğu veya Türkiye'deki Dışişleri Bakanlığı tarafından ya da Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre onaylanmış ve bunların noterden onaylı Türkçe çevirilerinin de yaptırılmış olması gerekir.)



5. Potansiyel Vergi Kimlik Numarası ve Banka Süreci

   Şirket ana sözleşmesi ile vergi dairesine gidilerek potansiyel vergi kimlik numarası alınır.
(MERSİS sistemine geçen yerlerde mersis üzerinden temin edliliyor. )
       

      Bu numara şirket tescil edildikten sonra şirketin geçerli vergi numarası olacaktır. Ancak kuruluş aşamasında bankaya şirket sermayesinin 1/4'ünü yatırabilmek için potansiyel vergi nosuna ihtiyaç vardır.  Bankaya gidilerek ortaklar tarafından şirket adına sermayenin %25'i bloke ettirilir ve bankadan ilgili ticaret sicil memurluğuna hitaben bilgi yazısı alınır.  Bloke tutarı şirket tescil olduktan sonra şirket işlemlerinde kullanılmak üzere  nakit çekilebileceği gibi açılacak şirket hesabına da aktarılabilir .Aynı zamanda rekabet kurumu payı da yatırılarak dekontu alınmalı ve Ticaret Sicil Memurluğu'na iletilmelidir.



6. Belgelerin Tamamlanması ve Ticaret Siciline İletilmesi


Ticaret Odası Şirket Kuruluşu İçin Gerekli Belgeler

Noter onaylı ana sözleşme 3 adet / yabancı sermayeli şirket kuruluşu için 4 adet
Şirket Yetkilisi İmza Beyanı 2 adet
Oda kayıt beyannamesi (Ortakların fotoğrafları yapıştırılmalı)
Şirket Kuruluşu Başvuru Formu 3 adet
Kurucu ortaklar bilgi formu
Sermayenin asgari bloke tutarının yatırıldığına dair banka yazısı
Rekabet Kurumu payı banka dekontu
Gibi belgeler tamamlandıktan sonra bağlı bulunulan Ticaret Siciline iletilir, bu süreçte ilgili harçlar başvuru esnasında yatırılmalıdır. Başvuru onaylandıktan sonra tescil yazısı, sicil tasdiknamesi ve faaliyet belgesi alınmalıdır.



7- Limited Şirket İmza Sirkülerinin Hazırlanması

       Şirket ana sözleşmesinin Ticaret Sicilinde tescilinden sonra şirket tüzel kişilik kazanmıştır. Şirketi temsil edecek olan şirket müdürü böylece noterde şirket unvanı altına atacağı imza örnekleriyle imza sirkülerini hazırlatabilir. İmza sirküleri şirket adına yapılacak tüm işlemlerde gerekecektir. Şirketin tescil edildiği gün yasal olarak zorunlu olan tüm defterler noterde tasdik ettirilmelidir.



8 - Defter Tasdikleri

      Şirketlerin Tasdik Ettirmesi Gereken Defterler;

Defter-i Kebir
Yevmiye Defteri
Envanter Defteri
Yönetim Kurul Karar Defteri
Ortaklar Pay Defteri
Damga Vergisi Defteri


9. VERGİ DAİRESİ İŞE BAŞLAMA BİLDİRİMİN VERİLMESİ VE KAYIT İŞLEMLERİ

   Şirketin tescilinden sonra aşağıdaki belgelerle birlikte faaliyet alanında bulunulan vergi dairesine başvuruda bulunulur;

Noter onaylı ana sözleşme
Noter onaylı imza sirküleri
Kira Kontratı (veya Tapu Fotokopisi)
Şirket tescil yazısı ve sicil tasdiknamesi aslı
Şirket ortaklarının ikametgahları
Kimlik Asıllaarı veya Onaylı Suretleri
Şirket ortaklarının noter tasdikli kimlik örnekleri
     İlgili vergi dairesi yukarıda yazılı belgelerde bulunan bilgilere dayanarak şirketin adresini kontrole gider ve bir yoklama tutanağı düzenleyerek şirket yetkilisinin imzasını alır. Bu tutanak sonrasında şirket vergi dairesinden Vergi Levhası talep edebilir.

Mali müşavir yetkisini kullanarakta sözleşme yaptığı mükellefin vergi levhasını yoklamayı beklemedende onaylayabilir. Bu işlem kuruluş süreci kısaltığı gibi işlemlerin hızlıca tamamlanmasını sağlar.

A-Müracaat; Bu  evraklar ile birlikte vergi dairesine müracaat edilir. Kira kontratı ve smmm meslek sözleşmesine göre damga vergisi beyanı verilir ve tahakkuk eden tutar ödenir. Daha sonra Sicil servisine bütün evrakları teslim edilir. Açılış müracaatı tamamlanmış olur.
B-Yoklama ve Tescil; Bu işlemlerden sonra Vergi dairesi görevlileri işyerinize gelip gerçekten işyeri açıp açmadığınızı kontrol ederler ve size yoklama fişi tutarlar. Yoklama memurlarının işyerinize gelme süresi başvurunuzdan itibaren 2 yada 3 gündür. Yoklama memurunun size bırakacağı Yoklama fişi ile birlikte ertesi gün vergi dairesinin Sicil Servisinde kayıt işlemi tamamlanıp mükellefiyetiniz tescil edilir. Ve daha sonra vergi levhanızı internet üzerinden indirebilirsiniz.
C-Bağkur İşlemleri; Bu işlemleri yaptıktan sonra  4/b sigortalılığı için ( Eski bağ-kura) SGK'na kayıt olmak. (SSK'lı değilseniz gerekmez)  4/b'li (Eski Bağ-kurlu ) olmanız halinde her ay 525 - 600 TL'de SGK'na bağkur primi ödersiniz.
D-Yazar Kasa İşlemleri; (Eğer perakende iş ile iştigal edecekseniz gerekmektedir.)
Öncelikle vergi dairesinden yazar kasa alımına ilişkin yazar kasa izin dilekçesini doldurup vergi dairesinden bu izni alırsınız. Daha sonra yazar kasa bayisine gidip gerekli işlemleri yapabilirsiniz. Satıcılar bu işlemleri zaten bilmektedirler.
Yazar kasa'nın Faturasının Fotokopisi,
Yazar kasa izin belgesinin Fotokopisi,
Yazar kasa'nın ilk fişi (Bunu satıcı ayarlar)
Yazar Kasa ruhsatının ilk 3 sayfasının fotokopisi (Hangi sayfaların fotokopisinin çekileceğini de satıcı bilir)
Bu evraklarla vergi dairesine gidip Ödeme kaydedici cihazlara ait yazar kasa kullanım belgesini onaylatabilirsiniz.



10. TİCARET ve SANAYİ ODASI İŞLEMLERİ

        (Söz konusu şirket sanayici ise Sanayi Odasına kaydolmak durumundadır.)

       1- Ticaret Odası Başvuru Formu                                                   

       2- Ticaret Sicil Gazetesi

       3- Müdür İmza Sirküleri

       4- Noter tastikli ana sözleşme

       5- Şirket ortaklarının nüfus cüzdanı suretleri

       6- Şirket ortaklarının ikametgah ilmühaberleri



11. BELEDİYE İŞLEMLERİ:

       1- İşyeri Açma ve İzin Ruhsatı çıkartınız.

       2- Çevre Temizlik Vergisini Yatırınız.

       3- Kira kontratınızı götürmeyi unutmayınız (işyeri sahibi sizseniz Tapu fotokopisi). Büronuzun ya da işyerinizin m2 sini öğreniniz.

       4- Ticaret Odası kayıt suretini götürünüz.

       5- Vergi Levhanızı götürünüz.

       6-Ticaret Sicili Gazetenizi götürünüz



12. TİCARİ FAALİYETİN BAŞLANGICI

            Girişimci, yatırımcı tüm bu süreçlerden sonra artık ticari faaliyetine başlayabilir. Matbaadan fatura bastırıp, kaşe yaptırdıktan sonra, gerekli olan tahsilat ve tediye makbuzları gibi tüm belgelerini tamamladıktan sonra fatura da düzenleyebilir. Artık işin prosedür kısmı bitmiştir ve girişimcilik maharetlerinin sergileneceği işin zor kısmı başlamıştır.  Girişimci bu süreçten sonra dilediği dernek, oda, birlik ve benzeri sivil toplum örgütlerine de üye olarak işinin gelişimine katkı sağlayabilir. Sigortalı işçi çalıştırması gerekiyorsa yine sözleşme imzaladığı Mali Müşavir aracılığıyla bu işlemlerini de yaptırabilir . Gerçekleştireceği faaliyetin gerekliliğine göre  belediye ruhsatı için ilgili belediyeye başvuru da bulunabilir ve ruhsat talep edebilir.



13. KOSGEP VE TEŞVİKLER

        Kuruluşunu yapmadan önce KOSGEB'e kayıt olarak, destek ve hibelerden de faydalanabilirsiniz. Örneğin, sadece kuruluş aşaması için ödediğiniz paranın büyük bölümün geri alabilirsiniz. KOSGEB yeni girişimcilere 50.000,00 TL'ye kadar HİBE vermektedir. Ayrıca kredi ve eğitiim imkanlarıda mevcuttur.

gallery/key-1020134_960_720
>>Limited Şirket Kuruluş Maliyetleri
Limited Şirketler:  Ekonomik amaç ve konular için bir veya daha fazla gerçek ya da tüzel kişi tarafından bir ticaret ünvanı altında kurulmuş olup ortaklarının sorumluluğu şirkete getirmeyi taahhüt ettikleri sermaye ile sınırlı ve temel sermayesi belli olan şirketlere " limited şirket " denir.

      Limited şirket kurmak, kazanç oranı orta düzey ( yıllık net kar 40.000TL )  ve yüksek olan girişimler için, sabit vergi oranı olması sebebiyle, şahıs şirketinden daha avantajlıdır.  Limited Şirketler, yasalar açısından yasak olmayan her türlü ekonomik amaç ve konu için kurulabilirler.

     Limited Şirket,  kurucularının, kanuna uygun olarak düzenlenmiş bulunan, sermayenin tamamını ödemeyi şartsız olarak taahhüt ettikleri, imzalarının noterce onaylandığı şirket sözleşmesinde limited şirket kurma iradelerini açıklamalarıyla kurulur.

>>Limited Şirket Merak Edilenler Sıkça Sorulan Sorular
Güncelleme: 06.10.2017

Son olarak ; Şirket kuruluş işlemlerinizin,  en uygun maliyetlerle ve en hızlı şekilde sonuçlanması için profesyonel ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. 

turizmtasimacilik

ANONİM ŞİRKET KURULUŞU
                                                      ANONİM ŞİRKET KURULUŞ AŞAMALARI


1 -  Serbet Muhasebeci Mali Müşavir

              Şirket kurmaya karar veridiğinizde, öncelikle  işinin uzmanı olduğunu düşündüğünüz güvenilir bir Mali Müşavir ile görüşmeli ve işlemlerinizin sizin adınıza yapılması, takip edilmesi konusunda anlaşmalısınız.

             Mali Müşavir , şirket kuruluş sürecinde fuzuli zaman ve maliyet kayıplarınızı önleyecektir. Ve gireceğiniz sektörün vergilendirme sürecine ve gerekliliğine göre başlangıçta sizleri yönlendirecektir. Yine yapmak istediğiniz işin vergisel avantajları ve Koskeb destekleri hakkınnda da sizi yönlendirecektir.

            Bu süreçte ayrıca ticari faaliyetinizle ilgili olarak  aylık muhasebe işlemlerinizin takip edilmesiyle ilgili olarak sözleşme yapmak gerekmektedir.



2 - Kuruluş İçin Gerekli Bilgi Ve Belgeler

         İkinci aşama olarak aşağıdaki bilgi ve belgeleri temin

etmeniz gerekmektedir . ;

Ortakların İkametgah Belgesi (2 şer nüsha. e-devlet)
Ortakların Kimlik Fotokoisi
3'er Adet Vesikalık Resim
Şirket Merkez Adresi
İşyeri Kira Sözleşmesi
Kurulacak Şirketin Ünvanı
Şirket Sermaye Tutarı
Sermaye Payları/Oranları
Şirket temsilcisi


3 - Şirket Ana Sözleşmesinin Hazırlanması

   Şirketin resmi olarak kurulması için, şirket sözleşmesinin yazılı şekilde

yapılması ve bütün kurucuların imzalarının noterce onaylanması gerekmektedir.

​Esas sözleşmede bulunacak hususlar:

Şirketin ticaret unvanı ve merkezinin bulunacağı yer.
Esaslı noktaları belirtilmiş ve tanımlanmış bir şekilde şirketin işletme konusu.
Şirketin sermayesi ile her payın itibarî değeri, bunların ödenmesinin şekil ve şartları.
Pay senetlerinin nama veya hamiline yazılı olacakları; belirli paylara tanınan imtiyazlar; devir sınırlamaları.
Paradan başka sermaye olarak konan haklar ve ayınlar; bunların değerleri; bunlara karşılık verilecek payların miktarı, bir işletme ve ayın devir alınması söz konusu olduğu takdirde, bunların bedeli ve şirketin kurulması için kurucular tarafından şirket hesabına satın alınan malların ve hakların bedelleriyle, şirketin kurulmasında hizmetleri görülenlere verilmesi gereken ücret, ödenek veya ödülün tutarı.
Kurucularla yönetim kurulu üyelerine ve diğer kimselere şirket karından sağlanacak menfaatler.
Yönetim kurulu üyelerinin sayıları, bunlardan şirket adına imza koymaya yetkili olanlar.
Genel kurulların toplantıya nasıl çağrılacakları; oy hakları.
Şirket bir süre ile sınırlandırılmışsa, bu süre.
Şirkete ait ilanların nasıl yapılacağı.
Pay sahiplerinin taahhüt ettiği sermaye paylarının türleri ve miktarları.
Şirketin hesap dönemi.
İlk yönetim kurulu üyeleri atanması


Şirket sözleşmesinde öngörülmeleri şartıyla bağlayıcı olan hükümler ayrıca kanunda sayılmıştır.

Gerçek veya tüzel kişiler tarafından kurulurlar.
Ortak sayıssında bir sınırlama yoktur. Şirket sonradan 1 ortak sayısının kalmasıyla tek ortaklı yapıya dönüşebilir.
Anomim Şirketin kurulabilmesi için ortaklar tarafından en az 50.000 TL değerinde başlangıç sermayesi taahhüt edilmelidir.
Bir payın değeri 25 TL'den az olamaz.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca 15.11.2012 tarih ve 28468 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tebliğ'in 5'inci maddesinde sayılan şirketlerin kuruluşu ve esas sözleşme değişiklikleri Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın iznine tabidir.


4. Anonim Şirket Ana Sözleşmenin Noterde Onayı

         Şirket ana sözleşmesi Mali Müşavir tarafından hazırlandıktan sonra MERSİS sistemine  aktarılır, sistemin ilgili bölümlerine madde madde bilgiler girildikten sonra onay aşamasında kayıt numarası alınır. Alınan kayıt numarası ile notere gidilerek kayıt numarası iletilir ve 6 adet ana sözleşme noter huzurunda ortaklar tarafından  imzalanarak onaylatılır, teslim alınır. Noterde ayrıca  şirketi temsile yetkili kişi Ticaret Sicil Memurluğu'na iletilmek üzere tescil talepnamesi (imza beyanı) hazırlatır. Vergi dairesine işe başlama bildirimi sürecinde iletmek üzere noter onaylı kimlik suretide düzenletilmelidir.

*   Müdürlerin şirket unvanı altında imza beyannamesi (2 nüsha)

*   Kurucular tarafından imzalanmış kurucular beyanı

*   Dışarıdan seçilen müdürler için görevi kabul ettiğine ilişkin imzaları noter onaylı belge.

     Bu belgede yerleşim yeri, uyruğu, T.C. vatandaşı ise kimlik numarası, yabancı uyruklu ise vergi numarası veya yabancılara mahsus kimlik numarası belirtilmeli, yabancı uyruklu ise ekinde noter onaylı pasaport sureti ve ikameti Türkiye'de olan yabancı uyruklu için onaylı ikamet tezkeresi eklenmelidir.

*   Tüzel kişinin müdürlüğe seçilmesi halinde, tüzel kişi adına ve tüzel kişi tarafından belirlenen gerçek kişinin adı-soyadı, adresi, uyruğu ve T.C. kimlik numarasını (yabancı uyruklularda vergi numarası veya yabancılara mahsus kimlik numarası) içerecek şekilde yetkili organ kararı ile tüzel kişi tarafından belirlenen gerçek kişinin yabancı uyruklu ve Türkiye'de ikamet ediyor olması halinde ise, ikamet tezkeresi ve Türkçe tercümeli noter tasdikli pasaport sureti

*  Tüzel kişi müdürün yabancı uyruklu olması halinde tüzel kişinin güncel sicil kayıtlarını içeren belge

( Bu belgenin, şirketin tabi bulunduğu ülkedeki noterler tarafından ve o ülkedeki Türk Konsolosluğu veya Türkiye'deki Dışişleri Bakanlığı tarafından ya da Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre onaylanmış ve bunların noterden onaylı Türkçe çevirilerinin de yaptırılmış olması gerekir.)



5. Potansiyel Vergi Kimlik Numarası ve Banka Süreci

   Şirket ana sözleşmesi ile vergi dairesine gidilerek potansiyel vergi kimlik numarası alınır.
(MERSİS sistemine geçen yerlerde mersis üzerinden temin edliliyor. )
       

      Bu numara şirket tescil edildikten sonra şirketin geçerli vergi numarası olacaktır. Ancak kuruluş aşamasında bankaya şirket sermayesinin 1/4'ünü yatırabilmek için potansiyel vergi nosuna ihtiyaç vardır.  Bankaya gidilerek ortaklar tarafından şirket adına sermayenin %25'i bloke ettirilir ve bankadan ilgili ticaret sicil memurluğuna hitaben bilgi yazısı alınır.  Bloke tutarı şirket tescil olduktan sonra şirket işlemlerinde kullanılmak üzere  nakit çekilebileceği gibi açılacak şirket hesabına da aktarılabilir .Aynı zamanda rekabet kurumu payı da yatırılarak dekontu alınmalı ve Ticaret Sicil Memurluğu'na iletilmelidir.



6. Belgelerin Tamamlanması ve Ticaret Siciline İletilmesi


Ticaret Odası Şirket Kuruluşu İçin Gerekli Belgeler

Noter onaylı ana sözleşme 3 adet / yabancı sermayeli şirket kuruluşu için 4 adet
Şirket Yetkilisi İmza Beyanı 2 adet
Oda kayıt beyannamesi (Ortakların fotoğrafları yapıştırılmalı)
Şirket Kuruluşu Başvuru Formu 3 adet
Kurucu ortaklar bilgi formu
Sermayenin asgari bloke tutarının yatırıldığına dair banka yazısı
Rekabet Kurumu payı banka dekontu
Gibi belgeler tamamlandıktan sonra bağlı bulunulan Ticaret Siciline iletilir, bu süreçte ilgili harçlar başvuru esnasında yatırılmalıdır. Başvuru onaylandıktan sonra tescil yazısı, sicil tasdiknamesi ve faaliyet belgesi alınmalıdır.



7- Anomim Şirket İmza Sirkülerinin Hazırlanması

       Şirket ana sözleşmesinin Ticaret Sicilinde tescilinden sonra şirket tüzel kişilik kazanmıştır. Şirketi temsil edecek olan şirket müdürü böylece noterde şirket unvanı altına atacağı imza örnekleriyle imza sirkülerini hazırlatabilir. İmza sirküleri şirket adına yapılacak tüm işlemlerde gerekecektir. Şirketin tescil edildiği gün yasal olarak zorunlu olan tüm defterler noterde tasdik ettirilmelidir.



8 - Defter Tasdikleri

      Şirketlerin Tasdik Ettirmesi Gereken Defterler;

Defter-i Kebir
Yevmiye Defteri
Envanter Defteri
Yönetim Kurul Karar Defteri
Ortaklar Pay Defteri
Damga Vergisi Defteri


9. VERGİ DAİRESİ İŞE BAŞLAMA BİLDİRİMİN VERİLMESİ VE KAYIT İŞLEMLERİ

   Şirketin tescilinden sonra aşağıdaki belgelerle birlikte faaliyet alanında bulunulan vergi dairesine başvuruda bulunulur;

Noter onaylı ana sözleşme
Noter onaylı imza sirküleri
Kira Kontratı (veya Tapu Fotokopisi)
Şirket tescil yazısı ve sicil tasdiknamesi aslı
Şirket ortaklarının ikametgahları
Kimlik Asıllaarı veya Onaylı Suretleri
Şirket ortaklarının noter tasdikli kimlik örnekleri
     İlgili vergi dairesi yukarıda yazılı belgelerde bulunan bilgilere dayanarak şirketin adresini kontrole gider ve bir yoklama tutanağı düzenleyerek şirket yetkilisinin imzasını alır. Bu tutanak sonrasında şirket vergi dairesinden Vergi Levhası talep edebilir.

Mali müşavir yetkisini kullanarakta sözleşme yaptığı mükellefin vergi levhasını yoklamayı beklemedende onaylayabilir. Bu işlem kuruluş süreci kısaltığı gibi işlemlerin hızlıca tamamlanmasını sağlar.

A-Müracaat; Bu  evraklar ile birlikte vergi dairesine müracaat edilir. Kira kontratı ve smmm meslek sözleşmesine göre damga vergisi beyanı verilir ve tahakkuk eden tutar ödenir. Daha sonra Sicil servisine bütün evrakları teslim edilir. Açılış müracaatı tamamlanmış olur.
B-Yoklama ve Tescil; Bu işlemlerden sonra Vergi dairesi görevlileri işyerinize gelip gerçekten işyeri açıp açmadığınızı kontrol ederler ve size yoklama fişi tutarlar. Yoklama memurlarının işyerinize gelme süresi başvurunuzdan itibaren 2 yada 3 gündür. Yoklama memurunun size bırakacağı Yoklama fişi ile birlikte ertesi gün vergi dairesinin Sicil Servisinde kayıt işlemi tamamlanıp mükellefiyetiniz tescil edilir. Ve daha sonra vergi levhanızı internet üzerinden indirebilirsiniz.
C-Bağkur İşlemleri; Bu işlemleri yaptıktan sonra  4/b sigortalılığı için ( Eski bağ-kura) SGK'na kayıt olmak. (SSK'lı değilseniz gerekmez)  4/b'li (Eski Bağ-kurlu ) olmanız halinde her ay 525 - 600 TL'de SGK'na bağkur primi ödersiniz.
D-Yazar Kasa İşlemleri; (Eğer perakende iş ile iştigal edecekseniz gerekmektedir.)
Öncelikle vergi dairesinden yazar kasa alımına ilişkin yazar kasa izin dilekçesini doldurup vergi dairesinden bu izni alırsınız. Daha sonra yazar kasa bayisine gidip gerekli işlemleri yapabilirsiniz. Satıcılar bu işlemleri zaten bilmektedirler.
Yazar kasa'nın Faturasının Fotokopisi,
Yazar kasa izin belgesinin Fotokopisi,
Yazar kasa'nın ilk fişi (Bunu satıcı ayarlar)
Yazar Kasa ruhsatının ilk 3 sayfasının fotokopisi (Hangi sayfaların fotokopisinin çekileceğini de satıcı bilir)
Bu evraklarla vergi dairesine gidip Ödeme kaydedici cihazlara ait yazar kasa kullanım belgesini onaylatabilirsiniz.



10. TİCARET ve SANAYİ ODASI İŞLEMLERİ

        (Söz konusu şirket sanayici ise Sanayi Odasına kaydolmak durumundadır.)

       1- Ticaret Odası Başvuru Formu                                                   

       2- Ticaret Sicil Gazetesi

       3- Müdür İmza Sirküleri

       4- Noter tastikli ana sözleşme

       5- Şirket ortaklarının nüfus cüzdanı suretleri

       6- Şirket ortaklarının ikametgah ilmühaberleri



11. BELEDİYE İŞLEMLERİ:

       1- İşyeri Açma ve İzin Ruhsatı çıkartınız.

       2- Çevre Temizlik Vergisini Yatırınız.

       3- Kira kontratınızı götürmeyi unutmayınız (işyeri sahibi sizseniz Tapu fotokopisi). Büronuzun ya da işyerinizin m2 sini öğreniniz.

       4- Ticaret Odası kayıt suretini götürünüz.

       5- Vergi Levhanızı götürünüz.

       6-Ticaret Sicili Gazetenizi götürünüz



12. TİCARİ FAALİYETİN BAŞLANGICI

            Girişimci, yatırımcı tüm bu süreçlerden sonra artık ticari faaliyetine başlayabilir. Matbaadan fatura bastırıp, kaşe yaptırdıktan sonra, gerekli olan tahsilat ve tediye makbuzları gibi tüm belgelerini tamamladıktan sonra fatura da düzenleyebilir. Artık işin prosedür kısmı bitmiştir ve girişimcilik maharetlerinin sergileneceği işin zor kısmı başlamıştır.  Girişimci bu süreçten sonra dilediği dernek, oda, birlik ve benzeri sivil toplum örgütlerine de üye olarak işinin gelişimine katkı sağlayabilir. Sigortalı işçi çalıştırması gerekiyorsa yine sözleşme imzaladığı Mali Müşavir aracılığıyla bu işlemlerini de yaptırabilir . Gerçekleştireceği faaliyetin gerekliliğine göre  belediye ruhsatı için ilgili belediyeye başvuru da bulunabilir ve ruhsat talep edebilir.



13. KOSGEP VE TEŞVİKLER

        Kuruluşunu yapmadan önce KOSGEB'e kayıt olarak, destek ve hibelerden de faydalanabilirsiniz. Örneğin, sadece kuruluş aşaması için ödediğiniz paranın büyük bölümün geri alabilirsiniz. KOSGEB yeni girişimcilere 50.000,00 TL'ye kadar HİBE vermektedir. Ayrıca kredi ve eğitiim imkanlarıda mevcuttur.

gallery/key-1020134_960_720
>>Anonim Şirket Kuruluş Maliyetleri
Anonim Şirketler:   Bir veya daha çok gerçek ya da tüzel kişi tarafından kurulan ve paylara bölünmüş bir temel sermayesi, ekonomik amaç ve konusu bulunup, borçlarından ötürü yalnızca şirketin varlığı kadarıyla sorumlu olan şirketlere anonim şirket denir.

           Anonim şirketler ani ve tedrici olmak üzere iki şekilde kurulurlar. Ani kuruluşta, sermayenin tamamının kurucu ortaklar tarafından taahhüt edilir. Ani kuruluşta kurucu ortaklar sermaye taahhütlerinin en az %25'ini kuruluştan itibaren 3 ay içinde, kalan '%75'ini ise 3 yıl içinde ödemek zorundadırlar. Tedrici kuruluşta ise sözleşme safhasında sermayenin tamamı kurucu ortaklarca taahhüt edilmeyip yalnızca onda biri (1/10) temin edilmekte, kalanı için hâlka başvurulmaktadır.

turizmtasimacilik